מאמרים ותקצירים של ההרצאות


עידית נעמן  תוכן שיווקי:
3 רעיונות זריזים שיעזרו לך להתחבר אל הקוראים שלך בטבעיות


אם עדיין לא התחלת לשווק את העסק שלך באמצעות תוכן, הנה סיבה טובה לחשוב על זה ברצינות: סקר השיווק שפורסם לאחרונה מצא ש- 93% מהעסקים בארה"ב (93%... זאת לא טעות) משווקים את העסק שלהם באמצעות תוכן. 58% מהנשאלים אמרו שבכוונתם להגדיל את תקציבי השיווק בתוכן בשנה הקרובה (ועוד 32% אמרו שימשיכו לייצר תוכן שיווקי במסגרת התקציב הקיים). המספרים אינם מותירים מקום לספק: השיווק בתוכן הוא כיום שיטת השיווק הנפוצה והיעילה ביותר לעסקים – קטנים כגדולים. השאלה הגדולה, המשפיעה כמובן על התוצאות בקופה, היא: איך עושים את זה נכון, מדויק, אפקטיבי ו"טבעי". מה זה אומר? על כך במאמר חדש שהעליתי לבלוג "בת התוכן", בו ליקטתי בשבילך 3 רעיונות זריזים שיעזרו לך להתחבר אל הקוראים שלך בצורה "טבעית". אני מזמינה אותך לקרוא וליישם, לפרגן בלייק, וכמובן להגיב ולשתף חברים וקולגות. בהצלחה.

ככל שעולה נפח השיווק בתוכן, והאינטרנט מתמלא מאמרים, פוסטים וסרטוני וידיאו (וזה רק חלק קטן מהטכניקות המרכיבות את עולם השיווק בתוכן, כמובן), כך נעשה שוק המידע צפוף יותר וגדלה התחרות על תשומת ליבם של הקוראים, ועל כיסם. הפתרון: יצירת קמפיינים "טבעיים", שמתחברים לעולם החוויות של הקוראים בזרימה חופשית, ללא תפרים מיותרים.

חיבור טבעי הוא היפוכו המוחלט של השיווק המסורתי המפריע. במקום לצעוק, להציק ולהטריד את הלקוח הפוטנציאלי ברגעים האינטימיים של חייו, השיווק הטבעי מתמקד ביצירת תוכן שימושי ומועיל, שתומך בחוויות ובהתנסויות היומיומיות של האנשים ומשתלב באינטימיות של חייהם עם מידע משלים – מה שהופך אותו לאסטרטגיה שיווקית מושלמת.

הבה ניגש היישר ללב העניין. ליקטתי בשבילך 3 רעיונות זריזים וקלים לביצוע, שיאפשרו לך להתחבר אל לקוחותיך, כמו גם אל לקוחות פוטנציאליים, בצורה טבעית, זורמת ונטולת חסמים. בבקשה:

1.      מתכון מוסיף המון
כעורכת מגזינים, לא היה דבר ששנאתי יותר מאשר שילוב מתכונים בעיתוני עובדים או במגזיני לקוחות. זה נראה לי פתטי, זול ויכנעי, ועשיתי ככל שיכולתי לעצור את פרץ המתכונים שהיו מציפים את המערכת מדי גיליון... אבל המציאות שינתה את פניה, ובעולמות האינטרנט אין שום דבר אטרקטיבי יותר או פתטי פחות ממאמרים על אוכל בכלל ומתכונים בפרט.

אמרת שימושי – אמרת מתכון.
אפילו אני, שעצרתי את מתכוני העובדים בגופי במשך שנים רבות, נכנסתי השבוע לאינטרנט כדי לחפש מתכון למרק כתום (וגם מצאתי מתכון יוצא מן הכלל, שקטף מחמאות רבות מאורחיי).  אז אם מתכונים הם ביצת הזהב של תשומת הלב האינטרנטית – למה לא לגייס אותם לטובת החשיפה של העסק שלך?

הנה, למשל, אתר השף הלבן, שנועד לקדם את מוצרי תנובה. האתר מכיל מתכונים מכל סוג וצבע ולכל מטרה, והוא משלב מתכונים מטעם המערכת ומתכוני גולשים – פשוט חגיגה אמיתית של התכווננות מדויקת לקהל המטרה, מחד, ושל בניית מעורבות ושיתוף של קהילת הלקוחות, מאידך. תכני האתר מוסיפים ערך רב לחיי הגולשים בדיוק במקום ובתחום שבו הם צריכים עזרה: כשהם מחפשים מתכון, ויש בו שפע עצום של מתכונים, רעיונות, הצעות הגשה וכל מה שמשלים את חוויית המתכון עבור הקוראים.

מתכון זה הרבה יותר מאוכל
היתרון הראשון של מתכונים, כאמצעי פשוט ואפקטיבי להשתלב בטבעיות בעולמם של הקוראים ולהניע אותם למעורבות במינימום מאמץ, היא שהם מתחברים לא רק לאוכל, אלא למעגל רחב של עולמות תוכן משיקים: כלי הגשה, אירוח, אירועים וחגיגות, חגים ומועדים, עיצוב ואורח חיים, בריאות, הורות, זוגיות... כמעט לכל רגע בחיים יש מתכון מנצח שיבטיח לו חיי נצח בזיכרונות, בטעמים ובמראות של אותו רגע מיוחד. כל שעליך לעשות הוא למצוא את המתכון שיתאים לקוראים שלך, ולשלב אותו בצורה חכמה וזורמת בתוכן שלך.

מתכון הוא מתכון הוא מתכון
היתרון השני של מתכונים, הוא היותם פורמט מנצח להעברת מסרים בצורה קולחת ומתחברת. אם לא מצאתם מתכון של אוכל, אפשר תמיד לשלב מידע מומחה אחר, ולהגיש אותו במבנה המנצח של מתכון. זה עובד.

2.      עדכונים בזמן אמת. בהחלט.
רוב רובם של הפורטלים החדשותיים, מ-CNN  ועד NRG ועד בכלל מציעים לגולשים עדכוני חדשות בזמן אמת. הלהיט הגדול של מרביתנו הוא עדכוני התנועה, שיזמי וויז הפכו אותם לאקזיט, אבל חובבי ספורט כוססי ציפורניים, ומכורי טוטו טרוטי מבט, עשויים להעריך עדכונים שוטפים וישירים של מידע ממגרשי הכדורגל; חובבי תרבות ישמחו לעדכונים על תערוכות, סרטים ומופעים מיוחדים; וחובבי אוכל יודו לך על עדכוני מבצעים וארוחות מיוחדות במסעדות נבחרות.

כל שעליך לעשות הוא לשאול את עצמך: מי קהל המטרה שלך, ואיזה עדכונים יעשירו את עולמו ויתחברו אליו בצורה טבעית ונכונה.

בקיצור ולעניין. זה העניין.
בעלי עסק ומשווקים, אנחנו נחשפים להמון מדיה, מקורות ידע ומידע. כיוון שמה שמעניין אותנו זה בדיוק מה שהלקוחות שלנו מחפשים אצלנו – אנחנו יכולים בקלי קלות להפוך את מקורות המידע השוטפים שלנו, למקורות מידע זמינים של הקוראים:
חידושים, פעילויות, עדכונים, מבצעים, דיווחים על מוצרים חסרים ועל מוצרים חדשים. כל מה ש:
·         עשוי לעניין את הקוראים שלך
·         רלבנטי לקשר ביניכם
·         מתאים לדיווח קצר, שוטף וקולע
·         בלי להעמיס, בלי  להעיק ובשום אופן לא לזבל במוח, סתם.

3.      ערך מוסף על הדרך
כמו שכל משווק יודע, הכסף הגדול נמצא בשימור הלקוח ובקנייה החוזרת. גם בשלב הזה, יש לך אפשרות להשתמש בתוכן טבעי כדי להדק את הקשר, להעמיק את שביעות הרצון ולהרים להנחתה לרכישה הבאה. באתר של קייקי הגושרים, למשל, מציעים חבילות משולבות ומתומחרות של שיט קיאקים פלוס פעילויות מפעילויות שונות באזור. לא לזה אני מתכוונת, אלא למתן מידע שימושי שיתן ערך מוסף להחלטת הרכישה ויעמיק את הקשר הלא פורמלי בינך לבין הלקוחות. 

כל שעליך לעשות הוא להפעיל את כפתור היצירתיות בראש, ולחשוב: מי הלקוח שלי ומה עוד הוא עשוי לחפש, לרצות או להצטרך.

מצימר בצפון ועד פרפרים בבטן
אם, למשל, העסק שלך הוא צימרים בראש פינה, אפשר לשלוח יחד עם אישור ההזמנה הפניות לאתרי תיירות קרובים, לסוכנות השכרת רכב ו/או למסעדות מומלצות באזור.

רוצה לשכלל את הרעיון?
·         אפשר לבסס את ההמלצות על המלצות של גולשים שכבר התארחו אצלך בצימר
·         אפשר לחילופין – להגיע לשיתופי פעולה עם עסקים רלבנטיים בסביבה, כך שאורחיך יוכלו ליהנות   לא רק מהמידע, אלא גם מהנחות, הטבות או פינוקים מיוחדים.
·         אפשר לתזמן את המסרים לאורך הזמן שבין מועד ההזמנה לבין מועד המימוש
·         ואפילו אפשר לצרף לוח שנה ממותג, עליו יוכלו האורחים לעתיד לתכנן את צעדיהם בעת הביקור הצפוי אצלך, לזכור אותך ואת תשומת הלב המיוחדת שלך בהמשך, כאשר ישתמשו באותו לוח שנה כדי לתכנן חופשות נוספות, לחזור לביקור נוסף או להמליץ על שירותיך לחברים.

בשורה התחתונה: צריך גשר לקשר
בסביבת התוכן הצפופה של האינטרנט כבר לא מספיק למשוך את תשומת הלב של הקוראים, צריך לשמור על תשומת הלב הזאת ולהעמיק את הקשר, כדי לחמם את הרכישה הבאה. בין למשוך לבין לשמור נמצא כר המעורבות של הקורא. במאמר שזה עתה סיימת לקרוא ליקטתי בשבילך שלושה רעיונות זריזים כדי להתחבר אל הקוראים שלך בטבעיות.

אבל... לפני שניפרד – יש לי בשבילך עצה טובה לדרך: שום טקטיקה שיווקית, גם מה שנראה לכאורה כמובן מאליו וברור להפליא, לא תעבוד מבלי להגדיר תחילה מיהו קהל המטרה שלך. נשמע לך פשוט? נא לתת עוד מבט או שניים, כי זה ממש לא. זה לא פשוט ולא מובן מאליו וברוב המקרים – גם לא מה שחשבת עד עכשיו...

הכל מתחיל ונגמר בשתי מילים: פרופיל הלקוח
שאלתם את עצמכם למי, בעצם, אתם מוכרים? עם מי אתם מדברים? מי אלה האנשים שאתם רוצים לקרב, לטפח ולהפוך ללקוחות? ולמה שהם יקשיבו לכם? ואלה הן רק חלק מהשאלות שעליכם לשאול את עצמכם הרבה לפני שתכתבו את המילה הראשונה או תוציאו את השקל הראשון על קמפיין ממומן כזה או אחר.

את זה בדיוק אנחנו הולכים לעשות ביחד, בסדנה קצרה, אפקטיבית ומדליקה שאני מעבירה בכנס לחדשנות שיווקית המתקיים ב- 27.11.13.

הירשמו עכשיו לכנס והצטרפו אליי לסדנה שבה נלמד איך לבנות פרופיל לקוח אפקטיבי, שיאפשר לכם לדייק את הכתיבה, לכוון היטב את המסרים ולהפיק את מלוא התועלת מהתוכן השיווקי שלכם, להביא את הלקוחות הנכונים ולראות את התוצאות הנכונות בקופה.


עידית נעמן - מומחית לשיווק בתוכן, מלמדת בעלי עסקים למנף את הידע המקצועי לתוכן שיווקי שמביא לקוחות ומייצר תוצאות בקופהלהרשמה לקורס חינמי לשיווק באמצעות תוכן, הקליקו:





ענבר בזק – דה מרקט, פיתוח שיווקי ובניית מותגים
בניית מותג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים

מה במאמר?
·        נלמד מה זה מותג אישי באינטרנט ולמה העסק שלכם צריך את זה
·        נלמד מושגים הקשורים לשיווק אינטרנטי
·        נלמד את הדרכים לבנות מותג אישי באינטרנט צעד אחר צעד

כללי היסוד לבניית מותג אישי באינטרנט
הכלל הראשון בהקמת המותג האישי שלכם ובפרט בבניית מותג אישי באינטרנט הוא תשוקה. אתם חייבים לאהוב את המקצוע, התחביב או הנושא עליו אתם הולכים לכתוב.
הכלל השני הוא להיות מוכנים לעבודה קשה, להיות מחויבים לתהליך ולהתמיד. מי שאין לו הכח, הסבלנות והזמן  - שלא יתחיל. בניית מותג אישי באינטרנט הוא ערוץ שמצריך זמן והשקעה מרובים, אבל הם משתלמים מאוד בטווח הרחוק כשעושים את זה נכון.  

הקדמה:  מה זה מותג אישי?
מותג אישי הוא המקום שלכם ושל העסק שלכם בראשו של קהל היעד. ככל שהמותג האישי חזק יותר כך הוא מתקשר אצל קהל היעד עם צרכים בסיסיים יותר.
עיקרון יסוד מאוד חשוב של בניית המותג הוא הבידול – במה אתם שונים מהמתחרים. מה התכונה הייחודית לכם ושהיא בעלת ערך ללקוח כך שיעדיף לרכוש את המוצר שלכם על פני המתחרים. זה יכול להיות שירות טוב יותר, מחיר אטרקטיבי או תכונה של המוצר עצמו שהופכים אתכם לשונים מהמתחרים.

כיצד יוצרים מותג?
אחד העקרונות המאוד מרכזיים של  בניית מותג הוא עיקרון החזרתיות  - לא משנה איפה פוגש אותך הלקוח חשוב שתמיד יפגוש "פרצוף מוכר". לכן מקפידים אנשי השיווק תמיד להשתמש באותו לוגו, באותם פונטים, באותם צבעים ובאותו מבנה של מודעה . כרטיס הביקור שלכם, האתר, דף הפייסבוק, הברושור וכל פריט שיווקי שתוציאו תחת ידיכם חייבים להראות דומים.  הפגישה שוב ושוב עם הצבעוניות והמראה האחיד יוצרת תחושה של היכרות. ואנשים מעדיפים לעשות עסקים עם מישהו מוכר.


כיצד יוצרים מותג באינטרנט?
ניקח את עיקרון החזרתיות ונשליך אותו על האינטרנט. אם יש לכם מספר מקומות בהם אתם מופיעים באינטרנט, חשוב שתקפידו על שימוש בשפה דומה, בסגנון כתיבה דומה ואפילו בתמונה דומה. רצוי שבכל ההופעות האינטרנטיות שלכם תעשו שימוש באותה תמונה או לפחות בתמונה מתקופה דומה (אם החלפתם תספורת או צבע שיער לאחרונה – רצוי שתחליפו את כל התמונות שלכם ברשת)

ועכשיו לבשורה המהפכנית באמת: אנשים קונים דברים שהם צריכים.
נשמע טריויאלי?  כמה פעמים שמעתם את המשפט : תפקיד השיווק לשכנע אותנו לקנות דברים שאנחנו לא באמת צריכים? אני שמעתי אותו עשרות פעמים. ואני ממש לא מסכימה איתו. אני חוזרת ומבהירה -  אנשים קונים רק דברים שהם צריכים. ומטרת המיתוג היא לקשר בין הצרכים של אותם אנשים לבין המוצר / שירות שלכם.

עכשיו בחנו מחדש את דף הבית שלכם או את דף הנחיתה ובדקו – האם ברור מהדף על איזה צורך העסק שלכם נותן מענה. דף הבית צריך להיות ברור ומדויק ולענות על השאלה: האם באתר הזה יש את מה שאני צריך?
הלקוח לא סתם הגיע לאתר או לעמוד הפייסבוק שלכם – הוא מחפש משהו והוא צריך לדעת שלכם יש את התשובה עבורו.

זירת האינטרנט: כללי המשחק השתנו
האופן בו אנשים צורכים כיום תקשורת השתנה. נכון למאי 2012 נתונים מראים כי 50% מהזמן הפנוי שלנו אנו מבלים מול המחשב. גולשים באינטרנט.
האופן בו אנשים צורכים מוצרים השתנה– גידול ברכישות און ליין , וטרנד הולך וגדל של קופונים ברשת
האופן בו אנשים מבלים בזמנם הפנוי השתנה– ישראל היא שיאנית העולם  ברשתות חברתיות: 4  מיליון ישראלים נמצאים בפייסבוק וזמן השהיה הממוצע ברשתות חברתיות עמד ב 2013 על יותר מ 11 שעות בחודש (!)
שכבת הגיל הגדולה ביותר בפייסבוק היא של גילאי 18-24 ואחר כך של גילאי 25-34
האופן בו אנשים צורכים מידע השתנה: המידע זמין ונגיש יותר מאי פעם, אתרי השוואת מחירים הפכו פופולאריים וקל היום להשוות מוצרים ולהשוות מחירים. יותר מידע מגיע היום מהאינטרנט מאשר מהעיתונים ומערוצי תקשורת מסורתיים.

מה משמעות כל זה לעסק הקטן והבינוני?
הזדמנות שלא הייתה בעבר לעסק הקטן לבלוט ולהצליח. מדיה זולה יחסית, זמינה, נגישה ומאפשרת לכל עסק להיות זמין לכל לקוח ברחבי הגלובוס בלחיצה על כפתור.  (בעודי כותבת את המאמר הזה קיבלתי טלפון מלקוחה פוטנציאלית שנמצאת באנגליה ומחפשת יועץ שילווה אותה בהקמת עסק בישראל. היא מצאה אותי דרך האינטרנט. בעולם שלפני האינטרנט עסק קטן כמו שלי לא היה מגיע ללקוחות מעבר לים בשום ערוץ שיווקי למעט פה לאוזן) 

אז איך בונים מותג אישי מנצח באינטרנט?
1.     לומדים לעשות את זה נכון בצורה יעילה וחכמה
2.     מתאזרים בהמון סבלנות ומבינים שזה לוקח זמן
3.     לא נשענים על האינטרנט כמדיה יחידה – אלא כמדיה תומכת מיתוג
4.     אני מאוד ממליצה על פתיחת בלוג אישי כערוץ המרכזי לבניית המותג שלכם באינטרנט
5.     לצד הבלוג חשוב שיהיו לכם דפים אישיים ועסקיים ב 2-3 רשתות חברתיות (פייסבוק, לינקדאין, גוגל פלוס ו/או טוויטר – הבחירה תהיה בהתאם לקהל היעד שלכם)

איך מתחילים בבניית המותג האישי שלכם באינטרנט – צעד אחר צעד
1.     צעד ראשון - יצירת זהות ושפה ייחודיים לכם
2.     צעד שני – צרו נוכחות אינטרנטית בסיסית
3.     צעד שלישי – צרו תוכן איכותי
4.     צעד רביעי – צרו תנועת גולשים לתוכן שיצרתם

צעד ראשון – יצירת זהות ושפה ייחודיים לכם
בניית מותג הינו תהליך של יצירת זהות ושפה ייחודיים לכם.  אל תבלבלו עם המונח "מיתוג"  - כל גרפיקאי ימכור לכם לוגו וסלוגן ויגיד לכם שהוא עושה לכם "מיתוג".  בניית מותג הוא תהליך הרבה יותר מורכב והרבה יותר ארוך בו אתם יוצרים שפה וזהות למוצר / לעסק / לשירות שלכם, באופן שלקוחות שפוגשים אתכם בעולם הווירטואלי או בעולם הממשי מבינים תוך רגעים קצרים מה אתם מייצגים ובאיזה אופן זה משרת אותם (זוכרים? דיברנו על כך שאנשים קונים רק מה שהם צריכים)
הזהותהיא תמונה אישית שלכם במקרה של מותג אישי או במקרה של עסק של אדם אחד. מתאים גם לעסקים גדולים יותר בהם בעל העסק מוכר וידוע (למשל: תות תקשורת של אלון גל או מספרת שוקי זיקרי). התמונה מאוד חשובה לעסקים בהם המנהל הוא אוטוריטה מקצועית: מאמנים אישיים, יועצים עסקיים, מטפלים, רופאים, ספרים, מאמני כושר וכד'....  אם מדובר בעסק גדול יותר או שמדובר בעסק קטן אבל הבעלים אינו מוכר וחשוב לכם ליצור תדמית של עסק גדול השתמשו בלוגו ולא בתמונה אישית.   בחרו גם לוגו ופונטים קבועים שילוו אתכם חומרי השיווק. שמרו על צבע אחיד של הכותרות בכל מקום בו אתם משתמשים, אם זה בחומרי השיווק באינטרנט, בהצעות המחיר ללקוח, במצגות עסקיות וכולי. אנשים לומדים לזהות צבעים ופונטים ולקשר אותם לעסק.

השפה הרכיב השני בבניית מותג הוא סגנון הדיבור והמדיה בה אתם משתמשים. בחרו סגנון דיבור שייצג אתכם ושיעביר את האני האותנטי האמיתי שלכם. לדוגמא:
-         עיוני מעמיק – ריבוי בנתונים ומידע
-         אקדמאי מלומד – שימוש בשפה מקצועית גבוהה ובמונחים מקצועיים
-         הומוריסטי שנון –  סגנון דיבור בלתי פורמאלי מתובל בבדיחות ובאנקדוטות
-         עממי - שפה פשוטה להבנה (אם כי לא פרחית) שמדברת בגובה העיניים

הכי חשוב שתבחרו את הסגנון שמתאים לכם ושמייצג אתכם בצורה הטובה ביותר.  אל תנסו להיות מי שאתם לא. אחד העקרונות החשובים ביותר בבניית מותג הוא אותנטיות. אם תנסו לחכות מישהו אחר שהצליח, זה לרוב יראה מאולץ ובלתי אמין.

בחירת הפלטפורמה – אופן העברת המסר:
באינטרנט ניתן לבחור באחת משלוש דרכים מרכזיות להעברת המסרים או בשילוב שלהן:
1.     המילה הכתובה
2.     אודיו – הרצאות מוקלטות של שמע בלבד
3.     וידאו – שילוב של תמונה וקול
4.     מצגות עסקיות מוקלטות – שילוב בין מילה כתובה, אודיו ווידאו

בחרו את המדיה והשפה המתאימים לכם. אם בורכתם בכישרון כתיבה אך אתם מתביישים מול המצלמה – מאמרים ובלוגים הם ערוץ פנטסטי בשבילכם. עם אתם שונאים לכתוב אבל יש לכם קול מצוין וברור – בחרו באודיו. ללא ספק וידאו הוא הערוץ החזק ביותר מבחינה מיתוגית הוא שילוב של שלושת הפלטפורמות על ידי שיעורים מוקלטים בהם רואים אתכם ושומעים אתכם מעבירים מצגת כתובה. אבל ערוץ זה אינו מתאים לכולם, שכן מדובר בהשקעה שמצריכה גם הכנת מצגות כתובות וגם הקלטה וצילום של שיעורים, עריכה והעלאת תכנים לאתר. כאמור – בטווח הארוך מצדיק את ההשקעה. 
יתכן שיתאים לכם שילוב של כל 3 המדיות. ללא ספק זו בחירה מצוינת כי יהיו לקוחות שיעדיפו לקרוא את מה שיש לכם להגיד וחלקם יעדיפו להקשיב להרצאות או לצפות בשיעורים מצולמים.

עשו לכם בלוג במספר צעדים פשוטים:

צעד ראשון: בחרו תמונה ומשפט מתאר
התמונה יכולה להיות הלוגו שלכם, אם מדובר בחברה עסקית גדולה ותמונה של בעל העסק כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים. תקפידו לעשות שימוש באותה תמונה / לוגו בכל מקום בו אתם נוכחים באינטרנט ואל תחליפו אותה. התמונה האישית שלכם תהפוך לסימן הזיהוי שלכם, וכמו לוגו לא מקובל להחליף אותה לעיתים קרובות מידי. אפשר לעשות שימוש בכמה תמונות אבל חשוב שיהיו מאותה תקופה ושתראו כמו שאתם נראים היום.
המשפט המתאר (לעיתים נקרא "סלוגן" אבל זה לא אותו הדבר) הוא המשפט המתאר מהו תחום עיסוקכם. הוא לא חייב להיות מאוד מתוחכם אבל חשוב שיבינו ממנו מה אתם עושים ומה היא מהות העסק. רצוי לבחור משפט של לא יותר מ 3-4 מילים. לדוגמא:
דה מרקט – פיתוח שיווקי ובניית מותגים
ענבר בזק – מומחית לבניית מותגים

צעד שני – צרו תוכן איכותי
זוכרים שדיברנו בהתחלת השיעור על תשוקה?
אי אפשר ליצור תוכן איכותי בלי תשוקה.
אי אפשר לתת למישהו שיכתוב עבורכם תוכן אם אין לו התשוקה לכך
  1. רשמו על נייר 50 נושאים שונים שאתם יכולים ורוצים לכתוב עליהם תוכן  (או לדבר עליהם  - אם בחרתם בפלטפורמה שאינה המילה הכתובה).  אם הצלחתם למצוא בקלות 50 נושאים אתם בדרך הנכונה.
  1. כעת דרגו את 50 הנושאים שרשמתם לסדרי עדיפויות: ממה תתחילו ראשון, שני וכך הלאה. תבנו את תוכנית כתיבת התכנים בצורה שתהיה משמעותית עבור הגולש שהוא גם לקוח פוטנציאלי. חשבו על כך שאתם רוצים ללמד את הלקוח על תחום העיסוק שלכם ולא מנסים למכור לו. תוכן איכותי הוא תוכן שמעניק ידע וערך ללקוח ולא תוכן שנועד למכור. 
לדוגמא: אם אני ספרית ורוצה לייצר תוכן על תספורות, אתחיל עם רקע כללי על שיער, כיצד הוא צומח ומה הסיכונים לשיער. אמשיך בסדרת כתבות על תזונה נכונה לשיער, טיפוח שיער ומניעת נשירה. לבסוף אכניס רעיונות וסדרת סרטונים על תסרוקות מיוחדות לאירועים או הדרכה איך לצבוע לבד שיער.
  1. הקפידו לספר סיפור – זה לא חייב להיות ארוך, מספיק סרטון של 3 דקות או מאמר של 200 מילים אבל התוכן חייב להיות מעניין לקריאה / שמיעה / צפייה. ספקו רקע רלוונטי, קצר ותמציתי. אל תנסו למכור את המוצר – אלא ספקו מידע. הלקוחות שלכם יעריכו אתכם יותר.
  1. כעת קחו את הנושא הראשון שברשימה ונסו ליצור תוכן מעניין ורלוונטי בפלטפורמה שבחרתם. (טקסט, אודיו או וידאו)
צעד שלישי – פתחו בלוג משלכם והעלו אליו את התוכן שיצרתם
יש הרבה מאוד דרכים לפתיחת בלוג ולא אוכל לסקור את כולן במאמר זה, לכן אני ממליצה את הצעד של פתיחת בלוג לבצע עם מומחים לתחום – בעזרת מעצבים גראפיים, מתכנתים או עם יועץ שיווקי שמכיר היטב את התחום. אלו יוכלו לעזור לכם לפתוח בלוג שיהיה קל לתפעול ושיהיה לו את המראה והמבנה המתאים שיותר לצרכים שלכם ולנוחיות קהל היעד שלכם.

צעד רביעי - צרו תנועת גולשים לתוכן שיצרתם
לאחר שהעלתם את התוכן שיצרתם חשוב להביא תנועת גולשים לבלוג. 

ישנן מספר דרכים אפקטיביות להביא גולשים לתוכן שיצרתם:
1.     SEO (Search Engine Optimization) למדו מה הן מילות החיפוש הפופולאריות בתחומכם והקפידו להכניסן בתוך התוכן שיצרתם. למשל, אם אני ספר כלבים, אדאג שהביטוי "ספר כלבים" או "מספרת כלבים" יופיע מספר רב של פעמים בתוך התוכן שיצרתי.
2.     פרסום ברשתות חברתיותהדרך הזולה והפשוטה להביא תנועה לתוכן שלכם היא על ידי פרסום בעמודים שלכם ברשתות החברתיות ובקבוצות תוך יצירת לינק לתוכן אותו יצרתם. מהדף שלכם. אבל זה יביא בעיקר את החברים הקרובים ואולי גם את החברים שלהם.
3.     רשימות תפוצההקפידו להכניס כל אדם שהייתם איתו בקשר ושעשוי להיות לקוח פוטנציאלי או בעל עניין בחומר שאתם מפרסמים לרשימת התפוצה שלכם. בכל פעם שאתם מפרסמים תוכן חדש – שלחו הודעה לרשימת התפוצה שלכם
4.     כדי ליעל התהליכים 2+3 מומלץ להשתמש במערכות שחוסכות זמן יקר כמו מערכת T roo שהופכת את הפצת התוכן לקלה ומהירה

שימו לב שבלוג איכותי ואפקטיבי הוא בלוג פעיל ודינאמי שמתפרסם בו תוכן חדש לעיתים קרובות.
לכן הצעדים של יצירת תוכן – העלאתו לבלוג – הבאת גולשים לתוכן שיצרנו חוזרים על עצמם פעם אחר פעם בקצב אותו בחרתם (מומלץ בין 1-4 פעמים בחודש)


שיהיה לכם  בהצלחה!

052-3792247


ענבר בזק – דה מרקט, פיתוח שיווקי ובניית מותגים